Verkkokaupan tilaus ja toimitusehdot
Voimassa 1.03.2016 alkaen
Yleistä verkkokaupasta
- Verkkokaupan tuotteita myy Kalustemeri Oy, Y-tunnus 2210174-0. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisölle. Alle 18-vuotiaan on esitettävä holhoojan yhteystiedot ja suostumus alaikäisen asioimiseen furnia.fi. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
- Asiakaspalvelu tapahtuu puhelimitse numerosta 0440 661 762 tai sähköpostitse: myynti@furnia.fi
- Seuraavat sopimusehdot sisältävät Furnia.fi ja sen asiakkaiden välisen kaupankäynnin säännöt ja ehdot. Sopimusehtoihin ja niiden noudattamiseen sovelletaan Suomen lakia.
- Lue rekisteriseloste
Tilaaminen
Tuotteet tilataan pääsääntäisesti internetin välityksellä osoitteesta www.furnia.fi ostoskorin kautta. Tilaaja on aina vastuussa tilaamiensa tuotteiden itse valituista ominaisuuksista, ja velvollinen tarkistamaan ne halutuiksi ennen tilauksen lähettämistä eteenpäin. Asiakkaan maksettua tilauksen on tehty sopimus sitova, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat, ja ymmärtäneen informaatioiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.
Tilausvahvistus
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähkäpostilla Tilausvahvistus saapuu asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen heti tilauksen saavuttua. Tilausvahvistus sisältää tilauksen numeron, yhteystiedot, asiakkaan tiedot, tuotteen pääominaisuudet, kuljetuksen ja tuotteiden hintatiedot. Lähetämme tämän jälkeen vielä asiakkaalle toisen ilmoituksen arvioidusta toimitusajasta saatuamme sen tavarantoimittajalta.
Henkilötiedot
Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Furnian asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Furnian asiakaspalvelukäytössä. Yritys voi tarjota asiakkaalle mahdollisuutta saada tarjouskirjeitä ja muuta mainosmateriaalia sähköpostitse, mutta asiakkaalla on aina oikeus kieltäytyä sähköisestä ja muunlaisesta suoramarkkinoinnista.
Maksutavat
Tuotteet ja niiden toimitus tai kuljetuskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Toimituskulut ovat kiinteät, tuotteiden lukumäärästä tai koosta riippumatta. TurunKalusteen verkkokaupan sivuilla olevat tuotteet maksetaan pankkikortilla tai luottokortilla (Visa, Visa electron, Mastercard), Joustoraha laskulla tai osamaksulla, Collectrol laskulla tai Collectorosmaksulla, Klarna laskulla tai Klarnatilillä. Asiakkaat ja Yritykset ja yhteisöt voivat tilata myös ennakkolaskulla jolloin tuote tilataan kun maksu näkyy yrityksen tilillä.
Toimitus ja kuljetus
Tuotteiden kuljetuksen asiakkaalle hoitavat useat luotetut kuljetusliikkeet. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetusliikkeestä riippuen tuotteet kuljetetaan huoneistoon tai ulko-ovelle asti tai niin lähelle kuin se normaalisti jakeluautolla on mahdollista ellei asiakas ole tilannut tuotetta sisäänkannolla. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kuljetukset tapahtuvat pääsääntöisesti virka-aikana, mutta voitte sopia kuljetusliikkeen edustajan kanssa teille molemmille sopivan kuljetusajan jos ehdotettu aika ei sovi.
Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina mikä ilmoitetaan tilausvahvistuksessa. Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran. Rahti veloitetaan tuotteiden tilaamisen yhteydessä kalliimman kuljetustavan mukaisesti.
Kuljetus ja toimitushinnat
Furnian verkkakaupassa on käytössä seuraavat toimitusmaksut.
- Toimitusmaksu Pientuotteet; Hinta 10 €
- Toimitusmaksu Lamput, taulut ja matot; Hinta 20 €
- Toimitusmaksu huonekalut – nouto lähimmästä toimipisteestä; Hinta 30 €
- Kuljetus ensimmäiselle ulko-ovelle Hinta 60 €
- Kuljetus ensimmäiselle ulko-ovelle Sohvat ja isommat huonekalut Hinta 90 €
- Kuljetus ensimmäiselle ulko-ovelle sohvakalustot ja isot tuoteet Hinta 120 €
- Kuljetus sisäänkannettuna Huonekalut Hinta 130 €
- Kuljetus sisäänkannettuna sohvat ja isommat huonekalut Hinta 160 €
- Kuljetus sisäänkannettuna sohvakalustot ja isot tuotteet Hinta 190 €
- Kuljetus sisäänkannettuna ja kierrätyspalvelu Huonekalut Hinta 180 €
- Kuljetus sisäänkannettuna ja kierrätyspalvelu Sohvat ja isot huonekalut Hinta 210 €
- Kuljetus sisäänkannettuna ja kierrätyspalvelu Sohvakalustot ja isot tuotteet Hinta 240 €
Kuljetus Reklamaatio
- Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Kuluttajakaupan mukaisesti Furnia on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö ja jos paketissa on nähtävissä ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Kaikista kuljetusvaurioista tai tuotteessa olevista muista vioista on ilmoitettava välittömästi tai viimeistään seuraavana arkipäivänä Furnia asiakaspalveluun sähköpostilla myynti@furnia.fi.
- Tuotteen palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas että tuote on huolellisesti pakattu.
Tuote Reklamaatiot
- Tuotteessa olevasta vauriosta on ilmoitettava välittömästi tai viimeistään seuraavana arkipäivänä asiakaspalveluun
- Asiakkaan tulee aina tarkistaa että tuote on virheetön ja jos ei ole niin ilmoitettava siitä asiakaspalveluun ensi tilassa mutta kuitenkin 3 päivän kuluessa vastaanottamisesta muuten reklamaatio jää asiakkaan tappioksi.
- Jos tuotteessa on kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmennyt virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Furnia vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Furnian asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan.
Takuu
Asiakkaan tulee säilyttää Furnian lähettämä tilausvahvistus tuotteen tilaamisesta sekä kuitti/tuloste ennakkolaskun maksamisesta takuuehdon täyttämiseksi. Furnia antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden (6 kk) takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana. Takuu on henkilökohtainen ja raukeaa kun omistaja vaihtuu.
Lue lisää Reklamaatioista ja takuista
Tilauksen Peruuttaminen
- Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty toimittaa jolloin perutus on kuluton. Jos tilaus on ehtinyt lähteä matkaan kun asiakas tekee tilauksen peruutukseen veloitetaan asiakkaalta jo kertyneet rahtikustannukset samoin kuin palautuskulut.
- Yritys ei vastaa peruutuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä.
Lue lisää tilauksen peruutuksista
Palautusoikeus
Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana!
Furnia pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä. Muutoksiin sisältyvät muun muassa sopimusehtojen ja niiden osa-alueiden muutokset ja täydennykset, hintamuutokset, malliston muutokset, maksamiseen ja kuljetukseen liittyvät muutokset, Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.
Furnia