Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautus tai Vaihto-oikeus
- Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Peruutus ja palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotteista. Näitä tuotteita voivat olla esim. tilaustuotteet ja mittojen mukaan tehdyt tuotteet kuten esimerkiksi matot, erikoismittaiset patjat ja erikoismittaiset sängyt ja yleensä kaikkki tilaustuotteet jotka on valmistettu asiakkaan valitsemien puuvärien, kankaiden mukaan tai asiakkaan antamien mittojen mukaan. Palautusoikeus ei koske myöskään varaosia tai lisäosia, joita tilataan täydentämään jo valmista tuotetta.
- Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana!
- Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Furnian asiakaspalveluun puhelimitse 0440 661 762 tai sähköpostitse osoitteeseen myynti@furnia.fi josta asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen sähköpostilla.
- Yritys ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi. Yritys palauttaa tällöin tuotteen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella.
- Lisäksi pyydämme huomioimaan että noutamaton paketti ei ole sama kuin tuotteen peruutus ja että perimme tällöin tuotteen palautuksesta ja lähettämisestä syntyneet kulut asiakkaalta.
Palautusoikeus
Pientavarat, Taulut, Matot, Valaisimet ja Tekstiilit
- 14 pv:n palautusoikeus
- Hygieniatuotteilla (tyynyt, peitteet, sijauspatjat) ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
- Palautettava tuote pitää olla käyttämätön ja pakattu alkuperäiseen pakkaukseen
- Jos paketti on avattu pitää palautuksen yhteydessä huomioida että jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana emme vastaa näistä vauriosta vaan asiakas.
- Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
Huonekalut
- Varastotuotteilla 14 pv:n palautusoikeus ( jos tuotekortilla ei ole erikseen mainittu että kyseessä tilaustuote on kyseseessä varastotuote)
- Palautettava tuote pitää olla virheetön ja jos tuote on kasattu pitää tuote purkaa ja pakata kuten se oli pakettia vastaanottaessa alkuperäiseen pakkaukseen.
- Jos paketti on avattu pitää palautuksen yhteydessä huomioida että jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana vastaa näistä vauriosta asiakas.
- Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
- Tilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta
Tuotteen vaihtaminen
- Tuotetta ei voi vaihtaa vaan tuote palautetaan ja tilataan uusi tuote
Tuotteen palauttaminen
- Kun asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Furnian asiakaspalveluun.
- Palautettava tuote on pakattava alkuperäiseeen pakkaukseen. Jos tuote on ehditty kasaamaan, niin tuote on purettava ja pakattava osina takaisin alkuperäiseen pakkaukseen.
- Asiakas on vastuussa siitä että tuote ei vaurioidu palautuksen yhteydessä jos tuote on pakattu huolimattomasti.
- Palautuksen voi tehdä joko maksamalla itse palautuskustannukset jolloin tuotteen hinnasta ei vähennetä palautuskuluja
- Palautuksen voi myös palauttaa asiakaspalautuksena – asiakkaalla tulee olla tulostin sillä lähetämme palautusrahtikirjan sähköpostitse, tulostaa rahtikirja ja teipata se vanhan päälle (tai voi myös ottaa vanhan pois) ja viedä tuote lähimpään matkahuollon tai postin toimipisteeseen
- Tuotteen ollessa iso kuljetusyhtiö noutaa tuotteen asiakkaalta samalla tavalla kuin tuote on toimitettu.
- Palautusrahdin kaikille tuotteille maksaa asiakas. Palautusrahdin arvo on vähintään sama kuin toimituskulukin. Palautusrahdin osuus vähennetään asiakkaalle palautettavasta kauppasummasta kuten totetunut toimituskulukin. Isompien tuotteiden toimituskulu ja palautusrahti saattaa olla enemmän kuin siitä peritty toimitusmaksu jolloin perimme erotuksen asiakkaalta. Palautamme tuotteen hinnan asiakkaalle vähennettynä toimituskuluilla asiakkaan maksutavalle 14 päivän kuluessa tuotteen palautuksesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.
- Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Furnialle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja palautuskuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.