Tuotteen/Tuotteiden toimituksista

  • Furnia on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusehtojen ja aikojen puitteissa. Emme kuitenkaan vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin yritys ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista. Yritys on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä, ja viimeistään ennen tuotteessa mainitun toimitusajan päättymistä.  Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen. Furnia pidättää oikeuden kohtuullisiin alle 4 viikon toimitusajan muutoksiin.
  • Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Yritys ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa kuin lisähinnasta
  • Tuotteiden kuljetuksen asiakkaalle hoitavat useat luotetut kuljetusliikkeet. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetusliikkeestä riippuen tuotteet kuljetetaan huoneistoon tai ulko-ovelle asti tai niin lähelle kuin se normaalisti jakeluautolla on mahdollista.  Kuljetusyhtiö on puhelimitse yhteydessä asiakkaaseen ennen toimitusta sopiakseen tarkempaa ajankohtaa joko tekstiviestillä tai soittamalla. Kuljetukset tapahtuvat pääsääntöisesti virka-aikana, mutta voitte sopia kuljetusliikkeen edustajan kanssa teille molemmille sopivan kuljetusajan jos ehdotettu aika ei sovi.
  • Mikäli asiakas ei vastaa kuljetusyhtiön yhteydenotoista huolimatta puhelimeen tai muuten kieltäytyy vastaanottamasta tuotetta, katsotaan tämä sopimusrikkomukseksi asiakkaan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme asiakkaalta palautuneen tuotteen rahti- ja käsittelykulut jotka määräytyvät painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan. Myyjä yrityksellä on oikeus vaatia kaupan purkamisesta vahingonkorvaus eli purkuraha todellisten kaupan perumisesta aiheutuneiden kulujen mukaan.
  • Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen, saattavat tilatut tuotteet saapua erikseen toimitettuina eri tavarantoimittajilta mutta rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran. Rahti veloitetaan tuotteiden tilaamisen yhteydessä kalliimman kuljetustavan mukaisesti.
  • Vaikka asiakas voi valita toimitustavan tilauksen yhteydessä ei se aina vastaa tavarantoimittajan tapaa hoitaa tuotteen kuljetus asiakkaalle. Näin tapahtuessa voimme joutua perimään asiakkaalta käytettävän kuljetusmuodon ja maksetun kuljetusmuodon erotuksen. Pääsääntöisesti kunkin tuotteen yhteydessä kerromme kunkin tuotteen minimikuljetushinnan. Tilatessa useampia tuotteita tulee kuljetuksesta tulee maksaa tilattujen tuotteiden kalleimman minimikuljetushinnan mukaisesti, jolla kaikki tuotteet kuljetetaan asiakkaalle. Jos tilatut tuotteet tulevat useasta eri paikasta varaamme silloin oikeuden toimittaa kevyet pientuotteet tällöin pientuotteiden kuljetustavan mukaisesti nouto lähimmästä noutopisteestä.
  • Kuljetuksen aikana on mahdollista että pakettiin tulee repeämiä tai kolhuja. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa paketin kunto kuljettajan läsnäollessa. Mikäli asiakas havaitsee paketissa ulkoisen vaurion, on paketti avattava kuljettajan läsnäollessa ja tarkistettava onko vahinko aiheuttanut itse tuotteeseen vaurioita. Vahingosta tulee merkitä varauma rahtikirjaan ennen tuotteen vastaanottamista. Tämän jälkeen on asiakkaan oltava viipymättä ( max. 2 arkipäivää) yhteydessä asiasta sähköpostitse osoitteeseen myynti@furnia.fi, jolloin voimme nopeuttaa korvaavan tuotteen toimittamista vaurioituneen tilalle. Vaurioitunutta tuotetta ei tule kasata ennen kuin asiasta on ilmoitettu kuvineen sähköpostiosoitteeseen myynti@furnia.fi   Lue lisää kuljetusreklamaatioista

Toimitustavat:

  • Nouto :Tuotteita voi tilata niin että noutaa itse lähimmästä noutopisteestä  tai automaatiista (ilmoittamasi postinumeron perusteella) – Asiakkaan tulee tarkistaa tuotetta vastaanottaessa että paketti on päällisin puolin ja ehjä – jos ei ole niin siitä on tehtävä ilmoitus vastaanottovirkailijalle !
  • Kotijakelu: Toimitus kotiinjaettuna- kuljetusliike sopii asiakkaan kanssa toimitusajan
  • Toimitus ensimmäiselle ulko-ovelle:  Asiakkaan tulee varautua vastaanottamaan lähetys kerrostalon alaovella. Kuljetus ei sisällä kerrostalon kerroksiin kantamista tai asuntoon sisälle tuomista esim omakotitalossa tai rivitalossa. Kerrostalon kerroksiin tai huoneistoon sisälle kantaminen on saatavana omana palveluna
  • Toimitus sisäänkannettuna: Tuote toimitetaan asiakkaalle sisäänkannettuna – asiakkaan on tarkistettava  että tuote mahtuu mittojensa puolesta ovista sisäänkannettuna – jos tuote ei mahdu sisään niin silloin kuljetusliike jättää tuotteen esim ensimmäiselle ulko-ovelle  ja silloin kulu tästä jää asiakkaan tappioksi.
  • Toimitus sisäänkannettuna + kierrätys : Tuote toimitetaan asiakkaalle sisäänkannettuna – samalla viedään vastaava tuote pois – Jos tarvitset useamman tuotteen poisvientiä kerralla ota silloin yhteyttä asiakaspalveluumme –  noudettava tuote joka on tilattu vietäväksi pois kierrätyspalveluna on oltava vapaasti otettavissa kuljetettavaksi, irrotettuna kaikista kiinnityksistä ja liitoksista eli toisin sanoen tuote pitää purkaa osiin muuten kuljetusyhtiö ei ota tuotetta mukaan ja noutopaikkaan on oltava esteetön pääsy ja tarvittaessa lattiat on suojattava. ( esim sänky osiin, ruokapöydästä jalat irti ) ellei näin ole toimittu emme vastaa siitä jos kuljetusliike ei ota tuotetta mukaan ja silloin kulu tästä jää asiakkaan tappioksi.

.