Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautus tai Vaihto-oikeus

 

 

Pientavarat, Taulut, Matot, Valaisimet ja Tekstiilit

  • Tuotteilla 14 pv:n palautusoikeus tai vaihto-oikeus
  • Hygieniatuotteilla (tyynyt ja peitteet) ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
  • Palautettava tuote pitää olla käyttämätön ja pakattu alkuperäiseen pakkaukseen
  • Jos paketti on avattu pitää palautuksen yhteydessä huomioida että jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana emme vastaa näistä vauriosta vaan asiakas.
  • Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta

Huonekalut

  • Varastotuotteilla 14 pv:n palautusoikeus tai vaihto-oikeus  ( jos tuotekortilla ei ole erikseen mainittu että kyseessä tilaustuote on kyseseessä varastotuote) 
  • Palautettava tuote pitää olla virheetön ja jos tuote on  kasattu pitää tuote purkaa ja pakata kuten se oli pakettia vastaanottaessa alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Jos paketti on avattu pitää palautuksen yhteydessä huomioida että jos tuotetta ei ole pakattu huolella ja tuote vaurioituu kuljetuksen aikana emme vastaa näistä vauriosta vaan asiakas.
  • Poistotuotteilla ei ole palautus tai vaihto-oikeutta
  • Tilaustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta

Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Peruutus ja palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotteista. Näitä tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet kuten esimerkiksi matot, erikoismittaiset patjat ja erikoismittaiset sängyt ja yleensä kaikkki tilaustuotteet jotka on valmistettu asiakkaan valitsemien puuvärien, kankaiden mukaan tai asiakkaan antamien mittojen mukaan. Palautusoikeus ei koske myöskään varaosia tai lisäosia, joita tilataan täydentämään jo valmista tuotetta.

 

Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana!


Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Furnian asiakaspalveluun puhelimitse 0440 661 762 tai sähköpostitse osoitteeseen myynti@furnia.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

 

Yritys  ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa yrityksen asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja eikä palautusta katsota hyväksytyksi. Yritys palauttaa tällöin tuotteen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella.

 

Lisäksi pyydämme huomioimaan että noutamaton paketti ei ole sama kuin tuotteen peruutus ja että perimme tällöin tuotteen palautuksesta ja lähettämisestä syntyneet kulut asiakkaalta.


Tuotteen palauttaminen tai vaihtaminen


Kun asiakas haluaa palauttaa tai vaihtaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä TurunKalusteen asiakaspalveluun. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen pakkaamaan tuotteen alkuperäiseeen pakkaukseen. Jos tuote on ehditty kasaamaan, niin tuote on purettava ja pakattava osina takaisin alkuperäiseen pakkaukseen. Asikas on vastuussa siitä että tuote ei vaurioidu palautuksen yhteydessä jos tuote on pakattu huolimattomasti.

 

Palautamme tuotteen hinnan asiakkaalle vähennettynä palautusrahdin osuudella asiakkaan tilille 14 päivän kuluessa tuotteen palautuksesta, jos tuote  on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa. ( Huom tilatun tuotteen toimitusmaksua asiakkaalle ei myöskään palauteta - ainoastaan tuotteen ostohinta vähennettynä palautusmaksulla.)  Vaihdettaessa tuote asiakas maksaa palatus ja uuden tuotteen toimituskulut.

 

Palautuksen voi tehdä joko maksamalla itse palautuskustannukset tai sitten lähetämme palautusrahtikirjan sähköpostitse, jolloin asiakkaan tarvitsee ainoastaan tulostaa rahtikirja ja viedä tuote lähimpään matkahuollon toimipisteeseen tai postipakettina asiakaspalautuksena. Tuotteen ollessa iso kuljetusyhtiö noutaa tuotteen asiakkaalta samalla tavalla kuin tuote on toimitettu.

 

Palautusrahdin kaikille tuotteille maksaa asiakas. Palautusrahdin arvo on 10-100 euroa riippuen tuotteen koosta ja toimitustavasta. Palautusrahdin osuus vähennetään asiakkaalle palautettavasta kauppasummasta kuten toimituskulukin. Kerromme teille pyydettäessä arvioin palautusrahdin suuruudesta mutta pääsääntöisesti se on kuitenkin minimissään tuotteen toimitusmaksu. Isompien tuotteiden palautusrahti saattaa olla enemmän kuin siitä peritty toimitusmaksu.

 

Kaikki tuotteet palautetaan Furnialle vaikka lähettäjänä olisikin joku toinen tavarantoimittaja. Pyydämme huomioimaan että palautusosoitteena on aina oltava siis Furnia/ Kalustemeri Oy, Puutarhakatu 19, 20100 Turku. Jos näin ei toimi olemme velvollisia perimään nämä ylimääräiset palautuskustannukset asiakkaalta.

 

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Furnialle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja palautuskuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

 

 

Furnia

 

0 tuotetta
Summa: 0.00 €
Avaa ostoskori »
  Palautusoikeus
  Yhteystiedot
  Yhteydenottolomake
  Rekisteriseloste
AJANKOHTAISTA:
 

Verkkkokaupan ostokset aina 5000 €
Laskulla  tai erissä
Tarjoaa sinulle

Kuvahaun tulos haulle collector maksuaika
Kuvahaun tulos haulle jousto maksuaika